zondag 21 augustus 2011

Feyenoord - Roda JC

Omdat op deze dag de Premier League weer begon en de Bundesliga weer bezig was, dacht ik dat het een leuk idee was om de Feyenoordjongens uit te nodigen voor een middagje voetbal zo voor de eerste echte thuiswedstrijd. In combinatie met veel bier en zelfgemaakte kapsalon van ditmaal epische proporties moest dat goed komen! En goed kwam het!

Rick was er al vroeg bij voor de PPMDS en zo zaten wij al vroeg in de middag aan het bier met de welbekende tostitorens. Excelsior - Feyenoord werd nog eens bekeken en niet veel later kwam de rest ook binnen zetten.

Ik had lucht gekregen van de eckte eckte Duitse bierpul die m'n ouders hadden meegenomen uit Lübeck en die werd maar meteen goed gebruikt. Tot mijn grote vreugde bleken er net 2 flesjes van 30 cl in dat ding te passen, wat het biertempo alleen maar ten goede kwam.

Vrolijk geworden van alle jolijt en het oppeuzelen van de drie bakken niet te versmaden kapsalon stapten we voldaan op de fiets naar het station omdat niet meer in staat was om auto te rijden door of het niet hebben van een  rijbewijs of simpelweg teveel bier op te hebben om achter het stuur te mogen. Wel even een pitstopje Hoogvliet voor een refill natuurlijk.

Ruim op tijd in de trein zat ook de stemming daar er goed in. Natuurlijk gingen er weer een aantal Zoetermeerse Feyenoorders naar het mooiste stadion van Nederland en het was mooi om dat toch weer elke wedstrijd weer te zien. Niet veel later waren wij dan ook in Gouda om daar over te stappen naar Rotterdam en Diergaarde Blijdorp te passeren. Tot mijn grote verbazing deed C eens geen zeehond na, wat wel jammer was aangezien die jongen een (zee)hondimitatie in huis heeft die levensecht is.

Aangekomen op Rotterdam Bouwput stond de trein naar Rotterdam Prachtig Stadion al klaar. Ook daar weer heel verrassend veel Feyenoordshirtjes en sjaaltjes en veel supporters die er zin in hadden! Jammer genoeg duurt de treinrit van Bouwput naar Prachtig Stadion maar 9 minuten, zeker als er fanatiek liedjes worden gezongen en op van alles en nog wat getrommeld/geslagen word.

Maar goed, uitstappen en meteen de Kuip zien word je natuurlijk ook erg vrolijk van! Gelukkig is het nog even mooi als altijd en was de rij niet lang. Ik had ook nog een Lunatic News gekocht, maar waar die nu ligt?? In ieder geval zaten we niet lang daarna op onze vertrouwde stek en kon het grote genieten beginnen.

Want wat een wedstrijd legde Feyenoord op de mat zeg! Vanaf de eerste minuut volle bak erop en al snel werd duidelijk dat Cabral de man van de wedstrijd zou worden. Alles wat de watervlugge linksbuiten aanraakte veranderde in goud en de arme Jimmy Hempte werd er helemaal tureluurs van. Het was weer een tijdje geleden dat een Feyenoorder zijn tegenstander zo erg  alle hoeken van het veld liet zien. Al had die gekke Ryo daar ook wel een handje van natuurlijk.

Na een kwartier had Cabral de bal er al prachtig ingejast en vanaf toen was het nog meer genieten. Sinds Feyenoord - PSV had ik niet zo'n goede pot gezien van mijn club en gelukkig werd dat ook beloond met goals en een mooi resultaat (3-0). Mooi moment was ook de staande ovatie voor de teruggekeerde Dani Fernandez en het bedankje van het Legioen na afloop. Een warm welkom dat eigenlijk alleen in de Kuip mogelijk is. Dani Fernandez was er dan ook zichtbaar van onder de indruk!

Na afloop ging het Legioen met een heel goed gevoel naar huis en kon de verjaardagsparty van ex-seizoenkaarthouder PPPP even opgeleukt worden. Ook daar ging het bier hard en toen ik een lekker Yeti-biertje had geproefd besloot ik dat de bank van mijn vriend Rode Yeti a.k.a. PPPP wel erg lekker lag. Voldaan lag ik daar dan ook totdat PPPP het niet meer grappig vond. Ik moest naar mijn eigen bed en na wat moeite was dat uiteindelijk ook gelukt! Al met al een fantastische avond op culinair, sportief, voetballend en biertechnisch gebied! Snel weer doen is dan ook mijn devies!

Feyenoord – Roda JC Kerkrade 3-0
Scoreverloop:
12’ 1-0 Cabral
48’ 2-0 Fer
54’ 3-0 Cabral

Scheidsrechter: Kuipers

Geel: Hempte (Roda JC)

Opstellingen:
Feyenoord: Mulder; Leerdam, De Vrij, Vlaar, Ramsteijn; El Ahmadi (72’ D. Fernández), Clasie (83’ Van Haaren), Fer; Cabral, G. Fernandez (58’ Schaken) en Cissé.
Roda JC Kerkrade: Tyton; Monteyne, Wielaert, Vukovic, Hempte; Delorge (70’ Donald), Fledderus, De Beule (65’ Pluim), Sutchuin Djoum (40’ Malki); Junker en Ramzi.

Ereronde!

We mogen weer!

Dit FeyeNoord-Korea doek mocht tot mijn verbazing blijven hangen! Wel terecht doek en mooi dat hij meegesmokkeld door de controle kwam.

Vak S by night.

Je staat er voor met je hoofd!

Een niet echt heel indrukwekkend uitvak, wel mooi voorhoofd van Yuri!

Wedstrijdmomentje

Volle bak.

Even bijkomen van het goede spel in de rust.

Nogmaals een volle Gerard Meijer Tribune.

En de rest van het stadion nog maar een keer.

Toen stond het 2-0 en zou het nog 3-0 worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten